20 september 2015

Nästa generation

Man säger att barnbarn är livets efterrätt. Ja, det är ett sätt att säga det på, ett annat är följande:

Källa: pinterest
Vi kommer att välkomna vårt första barnbarn i början av februari och det är så stort, det är så mycket kärlek redan. Precis som när jag väntade på våra barn. Livets under går vidare, nya generationer föds.

Så jag tar fram den undanställda lådorna med babykläder från tiden då mina barn var små. Många minnen dyker upp när jag håller i en tröja eller en sparkdräkt. Så underbart att någon liten annan ska få ha dem nu <3 font="">

Så hittar jag min mors klänningar, från 30-talet. Förmodligen köpta någonstans ute i världen då min morfar var sjökapten. Underbart är ordet, på många plan.

Foto: vita_margarita

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...