3 september 2015

Skramlet borttaget

Så var skramlet borttaget. 

Det vill säga: nu har den förnämliga kvinnliga kirurgen på Norrtälje Sjukhus opererat bort min gallblåsa innehållandes massor med sten, vilken gjorde den obrukbar=inget att spara på. Nu hoppas jag på att slippa det onda det har inneburit. 

Fortsättningsvis så får jag vara försiktig med viss mat, men det gör ingenting. De kilon jag tappat under den här resan har varit en lärdom för mig. Jag klarar mig utan gottigott (innebär fet mat och godis). Ett glas vin går dock bra, allt få man ju inte försaka.

Inte sånt skrammel kanske, det här är ju återanvändbart....


Jag är sjukskriven till och med söndag och mår rätt så bra. Viloläge med jämna mellanrum är dock befogat. Man är ju inte helt på banan dagen efter en operation. Men det är ingen synd om mig. Mannen och sonen är hemma och kan serva :-)

Liggandes i soffan i morse så tittade jag på Nyhetsmorgon. Toves äppelskola var en höjdare. Picklade äpplen och hennes äppelkompott ska nog testas. Kakan också...

Bild: recept.nu
..men det får bli när jag är piggare. Just nu räcker det att bloggsurfa...


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...