29 januari 2011

Du kommer att saknas mig

Det har väl inte undgått någon att det är helt legitimt att sparka på Marcus Birro. Jag försöker undvika att svära, men FY FAN för människor utan empati.

Jag gillar Birro för att han är mänsklig i denna ytfixerade värld. Han ger oss av sina känslor, han ger oss av sina motgångar. Kort sagt, han är en riktig människa. Jag håller inte med i allt han skriver, men jag försvarar honom och tycker om att han skriver ur hjärtat. Bl.a. har han gett en röst till dem som har förlorat sina barn. 

Nu flyttar han till sitt andra hemland Italien och jag förstår honom. Jag önskar honom och hans familj all lycka, men han kommer att saknas mig, det är helt klart. 

Läs vad Marcus skriver här.   

Net hate has made one of my favorite writer to leave the country. Empathy isn´t common...

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...