17 januari 2011

Vill du bo i en trädkoja?

Man blir aldrig för stor för att bygga en trädkoja. Nu slipper du bygga själv, det finns nämligen trädkojor för vuxna. Som hotell. Mitt ute i vildmarken.

Tree Hotell i Harads är en världssensation. DN skriver idag om detta. Du kan läsa mer på Tree Hotels hemsida och här kan du läsa vad resten av media världen runt skriver.

Jag tycker det är fantastiskt att bygga (ursäkta uttrycket ;-) ) en rörelse med utgångspunkt från det unika i Sverige. Vi uppskattar inte nog vår vildmark. Kan man sedan få människor att besöka denna med hjälp av detta underbara projekt så är det, mer än, fantastiskt, tycker jag.

"The Bird nest"
Tree Hotel in Harads, in the north of Sweden. A unique lodging....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...