16 januari 2011

Julgransplundring

I går hade vi julgransplundring i Östhammar. 

Vi började med en välkomstglögg med tillhörande pepparkaka. Det värmde skönt, för sedan så gick vi ut och hade en liten rundvandring för att visa det som var ombyggt. (Vi bygger om till lägenheter och det blir så fint. Mer om det en annan gång.)

Sen skulle pulkorna fram och åkandet börja. Det var inte så lätt. Orsak? Den myckna snön. Det är fantastiskt vad mycket snö det är. (Jag tror faktiskt att jag aldrig sett så mycket snö någon av ,mina vintrar.) Men skam den som ger sig så det blev några åk för några.
Pulsa, pulsa...
In i värmen igen. Nu serverades den svenska klassikern korv med bröd och  varm choklad med vispgrädde. Jodå, det fanns kaffe, lugn och fin. Undertecknad klarar inte en dag utan javan...

Barnen fick plundra granen på ätbart, men ingen julgransplundring utan den obligatoriska godispåsen! Den delade mannen ut till förtjusta barn. Påsarna var ett DIY-jobb av undertecknad. (Beskrivningen hittar du här. )

En fin dag, lagom på alla sätt. Det gör vi om, tycker jag

Yesterday we had a party called "julgransplundring" = "to plunder the Christmas Tree". It´s the farewell to Christmas party.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...