17 januari 2011

Va? Varm måndagmorgon

Det är tidig måndagmorgon och det är +4 grader ute. Listen folks! +grader. Jag kommer inte ihåg när det var +grader sist. I går när mannen och jag tog en promenad REGNADE det! Vi var något våta när vi kom hem. Regn var också en tid sedan jag upplevde...

I går var julen slut hemma. Julgranen strippades och åkte ut. Under färden ut passerade jag hallen. Mycket barr hamnade i skorna som stod uppradade. Fram med dammsugaren och gå igenom alla skor. Inge kul med sticks i fötterna.

Nu är bara julgardinerna i köket kvar, av alla julsaker. De åker ner när jag strukit de ordinarie. Utomhusgranen får stå kvar av två skäl. Dels lyser den upp i mörkret, dels ligger kabeln begravd under ton av snö. ;-) Det kändes skönt att städa ut julen, trots att jag är en julfreak. Men nu väntar ljusare tider. 

This morning it`s +4 !! Yesterday it was raining!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...