18 mars 2010

Pinka på allt heligt


Marcus B skriver om Gardells Gudsserie. Han skriver om bl.a. om det faktum att det i dagens samhälle är ok att pinka på allt heligt. Man blir snarare en hjälte om man är ironisk, snackar skit om människor, ser ner på de svaga och bara ser till det yttre.

Jag har tyckt om Gardell, men det har gått över. Jag har nyktrat till, kan man säga. Jag såg fram emot hans serie med förväntan, men blev grymt besviken. Jag hade sett fram emot en öppen och klargörande letande, men det blev blaj av det hela. Ledsen...jag ville så gärna se resten av serien men det gick bara inte. Gardell är en intelligent och modig man, men här trampade han på mångas hjärtan. Men Jonas: Matt 5:44...

Tack Marcus. Du växer i respekt för var dag.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...