15 november 2010

Så blev det så...

...att Mona Sahlin avgick. Som jag skrev här om dan, så tyckte jag att det var dags. Vem som ska efterträda? Som en reporter sa i gårdagens nyheter: "De borde välja en ny förmåga som leder SAP in i en ny tidsålder, men de är tyvärr inte mogna. Så det blir nog någon i den nuvarande kretsen och det innebär inte förnyelse." Så blir det nog, tyvärr.Hade man guts så satsade man på en ung politiker.



The leader of the Socialdemocratic Party resigned yesterday, Mona Sahlin. It was expected. The issue is: who is the new leader?


(Bilden: skärmdump AF)

1 kommentar:

Lit de Parade sa...

Nån ung röstar jag på !


M @ Lit de Parade.se

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...