21 juni 2011

Nä! Sol!

Vaknar till en vacker solig morgon. Det är 24 grader varmt redan (klockan är 06:15). Känns skönt efter helgens plaskande.

I dag ska jag, efter jobbet, köpa födelsedagspresent och inhandla det våta till midsommar och då menar jag inte regn! Det blir några flaskor gott vin, das alles. Räcker gott. 

Vi ska fira en 50 + 45-åringar på midsommar, det ska bli kul. Vi har det väldigt traditionsbundet vad gäller midsommar i vanliga fall, så det här känns mycket bra. När jag tänker efter så har en hel del gått i nya banor de senaste åren. Jag vill för det mesta veta hur framtiden ser ut, vill planera. Det är en trygghet för mig och har varit ett sätt att möta kaoset. Men jag blir allt bättre på att möta det oplanerade utan att bli alltför stirrig. Det är väl tur att jag fortfarande utvecklas. :-)

Prästkragarna blommar, hoppas det finns några kvar i slutet av veckan.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...