10 december 2011

Underbart, vackert och avslappnande

Så är vi hemma igen efter vistelsen på Sätra Brunn. Vi är utvilade och nöjda. En resa dit rekommenderas.

Vi hade tur som fick uppleva en snöig brunnsmiljö. Det förstärkte det juliga intrycket med julljus överallt.Jag älskar gamla hus och miljöer och här fick jag mitt lystmäte.

Vi hade valt ett paket, "Vardagslyx" som innehöll boende, lunch, julbord, frukost och behandlingar. Lunchen bjöd på rimmad oxbringa med pepparotssås. Gudomligt gott. 

Behandlingen var helt underbar. Vi fick massage och ansiktsbehandling, där man använde aromatiska oljor med bara naturliga ingredienser. Det var så avslappnande och skönt att jag nästan somnade. Efteråt tog vi ett bad i den tempererade bassängen.

Dagen avslutades med ett gott julbord i mysig miljö. Vi åt nog alldeles för mycket ;-)
Efter en natts skön sömn så var det dags för, åter igen god mat, frukost. Vi var de sista som lämnade matsalen....

Nöjda åkte vi hem i ett inte lika underbart slaskväder...
Snöigt landskap (på väg)

Här bodde vi.

Utsikt från vårt rum.

Utanför vårt rum fanns ett mysigt samlingsrum.
Huset där matsalen fanns.

Matsalen. Vi satt i en "veranda". Obs att man tagit bort glasen i fönstren för att göra det luftigare.
Nöjda gäster :-) tar en promenad.

Underbar brunnsmiljö.

Minnessten. Rest 1900.

Det fanns många fina gamla hus på området.

Timrat hus.
Vill du veta mera? Läs här.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...