31 december 2011

Årets sista dag

Så kom årets sista dag.

Summering av året på bloggen har jag ju redan gjort. Men i övrigt? Det har varit ett tungt år, på många sätt. Människor har gått bort, älskade och saknade. Saker har hänt, som vi inte kunnat påverka, som givit oss en mycket tung börda att bära. Det är en sak att själv välja, en annan när saker hamnar i ens knä som man inte på något sätt vill ha. Tungt. Vi har arbetat och slitit väldigt mycket. Både på våra arbetsplatser och privat. Året avslutades med att jag blev uppsagd....

Har det varit bara elände? Nej, långt ifrån. Dottern fick sitt drömjobb, sonens företag går bra, ombyggnaden av torpet blev klar och vi är så nöjda, vi fick bud på torpet. Vi har varit friska, undantaget några förkylningar som alltid florerar. Livet har sina guldkanter om man bara ser efter noga...

Vad väntar? Jag ser fram emot det nya året. Jag kan skapa mina egna möjligheter och det känns befriande. Mer om det senare.

Jag avslutar med att önska er ett riktigt Gott Nytt År med en bild från födelsedagslunchen, dukningen, för min son.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...