2 januari 2012

Året i bilder / 2 - 3 januari 2012

Rubriken låter som en tillbakablick, men syftar i stället på mitt nya projekt. Inspirerad av Chez Larsson så ska jag dokumentera detta år genom mina egna bilder.

Jag har två syften med detta. Det första är att just dokumentera det dagliga livet. man glömmer så lätt vardagen. Festbilder finns det många av, men inte min vardag.

Det andra är att jag ska komma igång med fotograferingen. Min kamera har stått övergiven alldeles för mycket.

Eftersom den första dagen passerat så börjar jag just med den första dagen, 1:a januari 2012:



Ljusen i kristallkronan  lyser upp efter midnatt. Mannen och jag har ätit gott och pratat länge. Vi firade nyårsafton ensamma. Lugnt och skönt. Efter ett tungt år så kan det bara bli bättre. Som vanligt så är det mesta upp till oss själva.  

2:a januari:
I dag är den första riktiga vardagen efter jul och nyår. Det är också den första dagen jag inte är på mitt arbete. Jag är uppsagd på grund av arbetsbrist och det är jag inte ensam om i dessa tider. Egentligen ska jag sluta den nionde februari, men tog ut min innestående semester. Nu är det jobbsök på agendan.

Jag sitter vid frukostbordet och gör min vanliga bloggrunda. Ett måste är min absoluta favoritblogg: Tuva Minna Linn. Hon skriver av Guds nåde. Läs henne! Besök sedan hennes webbutik med vintage, Odd Lovin.


Transl: Inspired by Chez Larsson I decided to document my year with one picture for every day. That will be 366. January 1: the chandelier is still lit after midnight and a nice quiet celebration with the hubby. January 2: Every morning I reed my favoriteblogs. #1 is Tuva Minna Linn.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...