29 januari 2012

Vad ska jag ha på mig?

I sommar är vi bjudna på bröllop och då infinner sig raskt frågan "vad ska jag ha på mig?" 

Jag har några klänningar som skulle kunna användas igen, men till detta tillfälle skulle undertecknad vilja infinna sig i någonting nytt. Eftersom plånboken är tunn så blir det inte hutdyrt som gäller utan en stass i den mindre prismodellen, eller så får jag sy själv (vilket skulle vara kul, det var ett tag sedan). Vintage är också ett alternativ, men damer som jag med kurvor brukar ha svårt att hitta någonting...

Lättburet i en favoritfärg från Vero Moda (från Nelly.com)
Härlig färg från LaRedoute

En klänning i "min" färg från HM
...eller så kan man sy själv:

Ett mönster i 70talsstil från Burda (fast jag skulle välja en annan färg)
Ytterligare en vinkning till 70-talet, den här gången från McCall
Det lutar nog mot att jag syr själv och då ligger McCall bra till.

Transl.: This summers wedding calls for a new dress. Buy or sew?

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...