21 april 2012

Bruten svit

I morgon fyller dottern år och hon kommer hem för att fira.

Genom åren har det varit så att i och med hennes födelsedag så har våren gjort sitt intåg. Tyvärr så  verkar den sviten bruten i år. (När dottern föddes åkte vi in till BB i snöstorm och kom hem efter tio dagar till ett underbart försommarväder. Det grundlades väl då....) 

Finns inget annat än att säga: vilket skitväder det är. Var tog det varma gosiga vädret vägen? Nåväl, det blir firande ändå. Sitta i solen på altanen får väl vänta.

Vad som ska serveras tänker jag inte avslöja, men det blir en beprövad rätt (inom familjen). Desserten serveras i vackra skålar, mer avslöjas inte om den. Men det blir gott, det ska jag bli kvinna för ;-)

Annars så har någon slags infektion smugit sig på. Så trött och kroppen släpar sig runt. Hua. Men det går väl över....

Nu väntar jag på en utsikt som denna, Furusundsleden i sommarväder. Har aldrig längtat efter sommaren som detta år.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...