9 april 2012

Påskhelgen

Det blev en solig men kylig påskhelg.

Vi har varit ute och arbetat hela helgen. Rensat, krattat och eldat upp skräp och krattade löv. Det var mysigt att stå vid helgen och värmen behövdes för det var inte varmare än +4. Hua....



På Påskdagen slog det till och blev några grader varmare i solen. Vi slängde oss genast i stolarna på altanen och passade på att fika. Men, men, efter ett tag bet det i näsan. Inte riktigt altanväder ännu.


Några som tror på våren är raberberstånden. Du visar nu sina rosaröda näsor i tron på varmare tider. Jag ser fram emot raberberpaj, så småningom.


Mannen bytte till sommardäck på de bilar som inte ömsat ännu, bland annat min bil. Nu håller vi tummarna för nolltolerans gällande ymniga snöfall....



Jag avslutar med en bild på en underbar tulpan. Den ingick i en av två buketter jag fick i påskpresent av M. Underbart krispiga står de nu och glädjer oss.


Transl.: The spring has yet much to prove...

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...