23 juni 2013

En liten promenad

Så blev det vanlig söndag igen och jag tar en kort promenad på ön och kameran får följa med.



Hemma vid stugan blommar det överallt...

...och pionen är fantastisk.

Det doftar vid stigen, blommor och torr sommarskog.

Pumpen för sommarvattnet minner om forna tider.

Humleblomstren befinner sig i olika blomningsstadier.

Atjooo, skulle min dotter säga. Gräset släpper alla sina frön nu.Men vackert är det.

Tomt dagarna efter den stora festen....

Grönt, grönt och en gärdsgård. man kan bli sommarnostalgisk för mindre.

Här är det ingen nostalgi. Fyrhjulingarna kör sönder promenadvägarna på ön.

Vacker liten "vägkorsning".

Ormbunkarna fyller ut gläntorna.
...sedan är jag tillbaka i paradiset.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...