8 december 2013

Andra advent

Det bidde Norrtälje igår. Julklappsinköp stod på agendan.

Jag hade tänkt till i förväg och kollat i förväg....ja, ni förstår, så det gick ganska fort. Men det var ändå hur mysigt som helst. Snön låg vit över småstaden och yrde också lite lätt i luften (han Sven ger sig inte så lätt). Det är inte så ofta jag får tillfälle att besöka "min" stad nuförtiden, så det är desto trevligare när jag är där.

Det blev inköp och promenad i stadskärnan. Den är dekorerad på ett "Stockholmskt" sätt. Norrtälje tog nämligen över juleljusen från Drottninggatan i Stockholm för några år sedan. Kanske lite väl pampigt, men ändå fint....




Just nu är det andra adventfrukost. Jule- och adventsljusen är tända och jag myser ohämmat. Julmusiken spelar tyst i bakgrunden. Härligt i kvadrat. I eftermiddag ska jag fira an stark och vacker kvinna. Ser fram emot det :-)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...