15 mars 2015

Segerrusig på en söndag

Jepp! 
Han vann!
Vem?
Måns a.k.a. Mumsmums vann Mellon och representerar Sverige i Wien.
Inte en tiopoängare, snarare en åtta. Men som vanligt så går den mannen genom rutan på ett överväldigande övertygande sätt, så han kommer att bli farligt i Wien. Tro mig.


Faksimil: Aftonbladet

För övrigt var det jobb-jobb i veckan. Som vanligt är det möe vid den här tiden i månaden, men det är big kavla-upp-armarna-och-gör-jobbet som gäller.


Källa Pinterest
För övrigt så börjar de nog likna vår, trots att kylan slog till i veckan. Underbart är ordet. Nu kan man ju ut och gå efter jobbet. Fortfarande ljust och solen behagar visa sin nuna. 

Hemma kan man ju sätta sig på altanen. Fast man bör nog beväpna sig med tjock jacka, än så länge. Men mysigt är det. Man kanske skulle kratta lite?




Helgpysslet är att fixa till min ärvda(från mamma) Häverödräkt. Kjolen och förklät är fixat. Nu är det dags för västen. Lite pyssel, men roligt pyssel.




För övrigt anser jag att livet inte är så dumt. Finns massvis med underbara människor i mitt liv.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...