2 januari 2016

And so it begins.....

...året 2016.

2015 slutade med ett lugnt och mysigt julfirande med större delen av familjen. De skämde bort mig kopiöst med en ny bärbar dator. Ordlös mottagare var undertecknad. Så fin present. Min gamla gick hem och la sig för gott förra året, så ni förstår att jag blev mycket glad. Nu har jag många planer för hur den ska utnyttjas. 

Vår lutande gran, välväxt, men lutande. Hur vi än gjorde så lutade den...

Nyårsafton skulle inte firas hemma, men blev så på grund av sjukdom. Synd på alla sätt. Nu fixade mannen och yours truly en middag på tu man hand. En klassisk middag på alla sätt, men god blev den. Avocado med räkröra, helstekt entrecote med hasselbackspotatis, sallad och rödvinssås. Förrätten ackompanjerades av gott sprattel och huvudrätten av en ännu godare Amarone. Desserten väntade vi med till senare, vi var mer än mätta.

Tolvslaget skålades in framför TV´n och Malena Ernmans fantastiska tolkning av Nyårsklockorna. Det var som att höra en nyskriven dikt. Hon har alltid varit en idol, och det blev inte mindre av hennes engagemang

Det nya året kommer inte få några löften av mig, mer än att jag ska vara mer snäll mot mig själv. Att ta mig mer på allvar. Det är svårt nog.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...