4 mars 2009

Långa väntetider=människors hälsa sätts på spel

Det är tidig onsdagmorgon. Jag sitter i köket och äter frukost. Mannen har åkt till jobbet och mörkret lurar utanför fönstren.

Snart ska jag åka in till Stockholm på min tremånaders check på Radiumhemmet. Det diskuteras hur dålig vården är och hur långa väntetider gör att människors hälsa sätts på spel. Specifikt diskuteras cancervården. Bl.a. har Vimmelmamman fått vänta alldeles för länge på besked. Det är rent ut sagt för jävligt hur en del människor behandlas. I många fall kan det ju vara direkt livsavgörande att vård sker så snabbt som möjligt. Vi får fortsätta diskutera och agera. I mitt eget fall har jag bara positiva erfarenheter. Jag har känt och känner mig väl mottagen inom cancervården. Man lyssnar på mig, tar mig på allvar. Jag önskar alla fick ha det så.

Ps. Skattebetalarnas förening genomför just nu en undersökning av landsstingen. Hur använder landsstingen våra skattepengar? I många fall på ett helt oacceptabelt sätt! Återkommer om detta. Ds.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...