7 mars 2009

Schlager....jäsp

Jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta, men nu blir det så. Årets melodifestival har inte engagerat mig (läs mer här) som det har gjort förr om åren, med uppladdning, genomförande, poängsättning, utvärdering. Vad beror det på? En del är väl att jag var bortrest de två första omgångarna, en annan är väl att inget bidrag är något "WOW-bidrag". Det är mer en jämntjock smet där de flesta låtarna är sådär/inte så dåliga/hör dem förr (stryk det som inte passar). Förutom Fru Ernman såklart. Säger det igen: skicka henne!
Avslutningsvis (trodde aldrig jag skulle säga det) så tycker jag Petra M har skött sig med den äran. Hon är ingen Luuk, men det är ingen annan heller mer än Luuk. Det är alldeles utmärkt med Ms Petra. Go girl!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...