6 maj 2011

En stor upptäckt

Jag har upptäckt, eller rättare sagt, återupptäckt att jag har mag- och benmuskler. Aj, säger de just nu.

Idag startade vi vårt MåBra-projekt på jobbet genom att träffas på Vallentuna Gym&Sim. Först fick vi kolla vårt (skräppliga) nuläge: fetthalt, vikt, muskelvikt, bmi o.s.v. Ok, det var INTE bra, men då kan det bara bli bättre!

Vår fitnessledare peppade oss sedan igenom ett gympass. Genom att använda skivstång, stepbräda och oss själva så fick kroppen en genomgång...och det var där jag återfann magmusklerna. Hua! De hade vilat länge. Men det var faktiskt skönt att jobba hårt och jag orkade mer än jag trodde.

Sedan var det prat om kost och träningsschema. Så nu är det bara att ta hand om sig! Vi vill ju vinna över våra konkurrenter. 

Fast största vinsten är en bättre hälsa. Amen.

Damen på bilden är Inte undertecknad...ännu ;-)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...