9 maj 2011

Vad är livet?

Vad är livet? är en stor fråga. Någon har sagt att det är vad man fyller det med och så är det för mig. 

Men det är  lika mycket vad man INTE fyller det med. T.ex. energitjuvar, de som bara tar och aldrig ger. Har man ork att vara medmänsklig, som man gärna vill, så tar man reda på varför de är energitjuvar. Undertecknad har försökt det alltför mycket, så mitt beslut är att inte ha dem i mitt liv, även om det smärtar i vissa fall.

Jag vill fylla mitt liv med värme, nyfikenhet, livslust och mycket kärlek och jag vill ta hand om mig själv. Det sistnämnda ligger högt upp på min agenda i och med min plan att träna och äta bättre. Allt med en förlåtande samvete. ;-) 

Stor kärlek har jag redan i mitt liv genom min man och mina underbara barn. Det är inte alltid konfliktfritt, men min kärlek till dem är stor. Jag är välsignad. 

Livet är underbart och konstant en överraskning....

"Flower Heart" Danilo Rizzuti

1 kommentar:

Skaffaren sa...

Hej!
Jag kan rekommendera boken Energitjuvar av Ingalill Roos.
Kul att du hittade till min blogg. En skylt kostar 400:-
Vid Gott Humör,
Skaffaren

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...