29 mars 2012

"I´m singing in the rain..."

...eller kanske inte.
I går skulle det bli mer av målandet, men icke sa Nicke. Det behagade bli nederbörd.

Jag har blivit bra mycket duktigare på att styra om skutan när det blir förändringar i planerna. Förr hade jag blivit handlingsförlamad. Nu var det bara att hitta på annat. För annat finns det ju alltid. Eller hur? ;-)

Följetången gällande a-kassan blir allt med Kafkalik. Nu ska det vara ytterligare kompletteringar, samt  att de påstår att jag är företagare. Det sistnämnda vore väl trevligt, men det är jag inte och har aldrig varit. Däremot är jag gift med en företagare. Men det är bara att bita ihop ordna ytterligare papper och skicka in. Inget flis i synhåll. Kommer bli smal på kuppen....


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...