22 mars 2012

Vår?

Trots att vintern har varit relativt lindrig så längtar jag efter våren. Och den är på väg. 
Att vakna varje morgon med att det är ljust är underbart. Ja, jag gillar vintern. Ja, jag gillar att kura i mörkret med tända ljus. Men det finns en tid för allt och nu tycker jag att det är tid för vår.

Vi har fortfarande snöhögar, stelfrusna, kvar på vissa ställen. Inga vårblommar har tittat fram ännu, men snart så....?

Men nästa vecka så plockar vi nog ut trädgårdsmöblerna. Man kan ju sitta ute med en jacka på sig...

Sedan får vi vänta på blommorna.
...och värmen.

Gullvivor
Transl.: I want spring. Now.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...