19 februari 2011

Husmanskost i väntan på Melodifestivalen

Kvällens middag blir en husmanskostsklassiker (puh! det var ett långt ord.)   
Nämligen stek fläsk med löksås, serverad med kokt potatis. Det är en favorit. Det är SÅ gott. Jag steker fläsket i ugnen så slipper man ha stekos i hela huset.  Det är väl ingen nyttomat enligt vedertagna regler, men det är nyttigt för själen, bestämmer jag mig för.  ;-)

Bild recept.nu
 
Sedan är det dags för Melodifestivalen och för den totalt överlägsna Eric Saade (enligt tidningarna). Vi får väl se om sönderslagna rutor ger honom en finalplats. Tur att det inte är speglar, det betyder ju otur....


 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...