19 februari 2011

Minus 21 grader

Så blev det lördag morgon och termometern visar -21. Brrr. 

In med ved i vedspisen och elda så att man inte fryser tårna av sig inne. Det var 14 grader i köket i morse. :-( 


Men vackert är det. Träden är frostigt vita , himlen blå och snön gnistrar. Det här är en vinter som kommer att stanna länge i minnet. 



I går besökte jag Äntligen Hemma mässan i Kista. Jag plockade upp kära svärmor i Solna på vägen. Ett är då säkert, det var den sämsta snöröjning, eller rättare sagt, frånvaro av snöröjning jag sett. Gammal snö som frusit fast som pucklar på vägen och ovanpå detta massor med sörjig snö. Det var helt klart en trafikfara. Rika Solna kommun sparar pengar. 

A cold, -21 C, morning. But very beautiful.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...