Som gammal fan av Melodifestivalen så är det inte så kul just nu. Aftonbladets rubriker "Uselt SVT" berättar om onöjda tittare, vad gäller mellanakter, sk. skämt och Peter Stormares inslag. Precis som undertecknad. Läser man vidare får man förklaringen:
Citat
I år är det, för första gången, det stora produktionsbolaget Jarowskij som bär ansvaret. – Det finns två olika redaktioner, förklarar Thomas Hall, projektledare för Melodifestivalen.
– Vi har en låtredaktion med Christer Björkman i spetsen som är ansvarig för de åtta bidragen varje vecka, och sedan har vi en innehållsredaktion som sköter sketcher, manus och mellanakter.
Slut citat.
Ok, då förstår vi.
Proffsen på SVT har sålt ut sig till ett utomstående produktionsbolag. Ibland är faktiskt public service det bästa och speciellt i detta sammanhang där SVT:s koncept har varit gällande ute i Europa sedan finalen i Stockholm 2000.
Vafför gör di på dette viset?
Vi slänger in Arja som får förklara läget.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar