26 maj 2012

Gräset växer kämpahögt

I dag åker vi ut till ön

I fjärran syns ön.
 
Vi ska agera gräskapare och trimmernissar. Gräset är nämligen kämpahögt. Allt, inklusive gräset, växer så det knakar nu. Allt fullkomligen exploderar. Det gäller att hinna med att insupa allt det vackra. Bl.a. så blommar vår stora hägg på ön. Det är helt fantastiskt. Man måste vara ödmjuk inför allt det vackra. Det varar, tyvärr, inte så länge.

Men emellan trimmer- och gräsklippesysslorna så får vi tid att fika på bryggan. Det är inte ett dugg synd om oss.Och i kväll ska vi hålla tummarna för Loreen. Go girl!

Hemma väntar andra sysslor. Jag har förbarmat mig över några gamla stolar som stått undanställda. Jag tänker måla om den, sätta på nytt tyg och ta ut dem till ön där de kommer få stå på glasverandan. Stolarna är Malmsten. Jag vet att en del suckar tungt, men det var slänga eller fixa som gällde och det goda hantverket ska inte gå till spillo.

En spik i "foten" förhindrar färgfötter.

Grundmålade två gånger och slipade. Nu ska de målas två ggr till.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...