23 maj 2012

Mellotönten "går på" dop

I går var det dags för prinsessan Estelle att tas upp i den kristna gemenskapen. Det var en  mycket fin dopcermoni. Trots det historiska ögonblicket och alla kungligheter och dignitärer så blev det en personlig och avspänd stund. Den skira grönskan i kyrkan, en otroligt söt och charmig liten tjej, härliga sommarpsalmer och ett par lyckliga föräldrar bidrog till detta. Lycka till, lilla tösen! Det kan du behöva, det lär inte bli lätt att växa upp i offentlighetens ljus och med tunga plikter.



I går var det också dags för en annan begivenhet, den första semifinalen i ESC. Det var allt annat än avspänt. Vi börjar med att betygsätta programledarna, så har vi det obehagliga gjort. SÅ FANTASTISKT DÅLIGA. PUNKT. Antal skämskuddar = 10 +  Nog om det.

Fantastiskt dåliga var även de flesta bidrag. Hua * många gånger. Cypern, Grekland och Irland gick med hjälp av svenska låtskrivare vidare. Mina favoriter de ryska tanterna gick, naturligtvis, vidare och kommer vara otroligt farliga i finalen. Finland fick tyvärr ingen finalplats, vilket var synd. Gillade verkligen det bidraget.

Faksimil Expressen
 
Nu går vi vidare mot torsdagens andra semifinal, där Loreen kommer att sopa banan med de andra. Ja, jag vågar säga så. Punkt.

....annars? Ja, jag är en Mellotönt. :-)  *Lalalala Love* på er.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...