20 januari 2014

020. Har du klappat ett vilt djur?




Småfåglarna har en ovana att fastna i nätet som vi har över vårt jordgubbsland. Det innebär att handgripligen ta loss dem så skonsamt som möjligt. Om det innebär att klappa kan väl diskuteras, men närmare än så att röra ett vilt djur har jag aldrig kommit. 

Nära däremot är de rådjur som spatserar över vår tomt i tid och otid, men aldrig klappnära.

Grävlingen lufsar förbi ibland, men hen klappar man INTE. 

Ett av mina favoritdjur är katten, stora som små. En dröm är att få se tigrar eller lejon i vilt tillstånd. Tyvärr så decimeras dessa underbara djur, speciellt tigern, av de farligaste av djur, människan. Ett sätt att dra sitt strå till stacken är att bli tigerfadder.

Några vackra katter:
Caracal Ökenlo



Kungen själv


Finns i skogarna hemma: Lon
 

Panter (älskade Bagheera redan när jag läste Kiplings "Ljungelboken" som liten)
 

Tigern har all orsak att vara orolig


Läs mer om Bloggutmaning365.

1 kommentar:

Liie sa...

Nej grävlingen borde man verkligen låta bli, dom är ganska bra på att bitas har jag hört.

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...