25 januari 2014

025. Husdjur - bra & mindre bra (och bland annat så vänder jag på steken och ser det från husdjurens sida)




Mindre bra:

De som har husdjur i lägenhet, i de flesta fall många många timmar, trots att de ska vara ute så mycket som möjligt.

De som skaffar husdjur och inte tar hand om dem.

De som tror att små hundar inte ska uppfostras. ALLA hundar ska uppfostras!

...även en liten chiwawa måste uppfostras. (Bild från Pinterest)
 
Insektar av alla de slag, speciellt spindlar – är inte så förtjust. Men jag är inte så panikslagen så jag varit förr….

Råttor – speciellt inomhus. Bor man på landet så tar de sig in, tyvärr.


Bra:

De som tar hand om sina husdjur.

De som förstår att det inte bara är en dagslända att ta hand om sina husdjur, utan ett långt ansvarstagande.  (Lite info om hur du tar hand om din hund.)

Katter - husdjur. De är egensinniga och är ledare över sin familj. De är vackra och underbara djur. 

Katter – vilda. Som jag redan visat så älskar jag vilda katter i olika storlekar och raser. Majestätiskt är ett ord som kommer för mig.

Hundar. Fast där är jag mycket restriktiv. Stora hundar – nej. Stora ouppfostrade hundar – nej nej. Alla  ouppfostrade hundar – nej nej NEJ. Mellanstora väluppfostrade hundar – ja.

Fåglar – de fascinerar mig. Med tanke på att de är direkt besläktade med dinosaurierna, så är de ännu mer fascinerande. De små som sitter och äter frenetiskt på min fågelautomat ger mig ”dagens fågelsåpa” var dag. ”Ska hackspetten komma? Ska vi få en bit idag?”

Koltrasten letar tappade frön (från fågelautomaten) utanför köksfönstret


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...