11 maj 2014

Det goda livet

...är bland annat att få umgås med goda härliga vänner.

I går var mannen och jag bjudna till 50-årsfest hos goda vänner. Vi hade det urtrevligt, som alltid. man känner sig alltid hemma och man kan vara sig själv. Inga krusiduller, här är det raka rör och vänskap som gäller. Det underbara är att vi inte känt dem så länge. Man kan få nya nära vänner även i vår ålder, det känns underbart.

Vänskap är jag inte så duktig på, självförtroendet har satt många käppar i hjulet. Det har tagit lång tid att inse att människor faktiskt väljer att umgås med mig. Att jag duger som jag är och det räcker långt....för det  är ju så jag tycker om mina vänner.

Sedan kan man ju diskutera energitjuvarna. De som drar ur en energi och ork, och där man känner att det spelar ingen roll vad eller hur man försöker ge, det blir aldrig bra eller naturligt. Jag har haft sådana vänner, eller bekanta, är nog ett riktigare ord, men de har jag lämnat. Människor förändras och man kan växa ifrån varandra, ändra sig så att det man hade gemensamt en gång inte finns längre....

Källa Pinterest

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...