19 maj 2014

Sommar och det växer så det knakar

Helgen blev så underbar som jag trodde...och då pratar jag om vädret.
Motorn till vår nya båt var inte på humör, igen, så efter flera fruktlösa mekande, så åkte gamla lilla båten i sjön. Så kunde vi ta oss över till ön.

Det växer så det knakar just nu. Det exploderar ju alltid av växtlighet i maj, men nu tycker jag det är fantastiskt.

Det blev en bra helg med grävande och omhändertagande av vinbärsbuskar och land. Gamla staket togs bort. Det grillades gott och ett, som jag hoppades, glas gott vin hamnade i min hand. Livet är gott.

Kan inte undanhålla er all underbarhet:

Häggen blommar och doftar underbart

Körsbärsträdet stod också i blom

Gullvivorna bredde ut sitt guld

Mandelblom, så diskret men så fin

Sist, men inte minst, vår orkidé Adam.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...