27 maj 2014

Vecka 22:s tema:SHOPPING



VECKA 22 - SHOPPING

Shoppar du helst på nätet eller i butik?
Jag shoppar ofta på nätet på grund av att jag bor ute på vischan alltför långt från de butiker som jag vill shoppa i. Det är otroligt bekvämt att handla på nätet och prenumererar du på nyhetsbrev från onlineshopparna så får du tips om reor och andra prisnedsättningar. Har gjort megafynd på det sättet.

Fast inget slår att gå i en butik. Titta. Känna. Prova. Det är överlägset roligast.

..fast man behöver ju inte välja värstingbutikerna....

 Köper du hellre en dyr kvalitetströja eller fem billiga tröjor av sämre kvalitet?
Det ena förtar inte det andra. Gäller det modevaror så kan det bli fler av de billiga. Gäller det klassiker så kan jag satsa på kvalité. Plånboken är inte så fet så ska man vara ärlig så blir det nog för det mesta reavaror (oavsett kvalité). Är faktiskt fena på att handla på rea. Hittar alltid bra och snygga saker.

Kanske en tröja från favvis-Michael Kors.....Ja visst ja, plånboken höll inte måttet

 Tänker du efter innan du köper något?
Ja, eftersom jag lever på en tight budget. ”Behöver jag det här?” är en bra fråga. Men ibland vill man köpa ”onödiga” saker, och eftersom jag är ett reaproffs, så tar jag de tillfällena då J

Om du blev av med alla kort och kontanter utom en hundralapp i en hel vecka, hur skulle du klara veckan?
Definitivt.
Inga problem.
Havregrynsgröt med egenplockade bär från frysen.
Pasta med kryddor.
Det GÅR att leva billigt.

Fast jag skulle få stanna hemma för bensin ingår då inte i hundralappen…

Länka en webshop du är inne på ofta
http://www.laredoute.se/
Vive la France!!


Hiss & Diss – Shopping
Hiss:             Att kunna handla på nätet är ju förträffligt, på alla sätt. Hela världen är ju
                      öppen. Mina kollegor på jobbet har hittat en onlinebutik i Kina som de
                      tokshoppar ifrån…

Diss:             Det är inte alltid kul att shoppa:
                      Vardagsmat (”vad ska jag ha till middag”-syndromet kännetecknas av en
                      glasartad blick ståendes i mjölkkylen på COOP).

                      I trånga provrum där ljuset får en att se ut som en alien, en FET alien.

 
5 saker du sällan kan motstå att köpa
En god ost
En snygg tröja i orange eller aqua(älsklingsfärger)

…för övrigt så tänker jag nog efter före.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...