10 juli 2015

Ömsom vatten ömsom...någonting annat

Så blev det en ny dag på vår semester och den följde mönstret för de senaste dagarna, lite solglimtar och MYCKET regn. Jiha! Varför ändra på ett dåligt upplägg?

Vi var hemma och fixade lite igår. Mannen med en båt och jag med skjutsning. Sedan åkte vi ut till ön igen. Men det var på det berömda, sedan började ÖSREGNET. Japp. Det blev middag på altanen och mys i soffan OCH eldande i kaminen! Låter mer som en höstdag än en dag i juli.

Fast det var ju skönt med lite värme...
Idag åker vi också hem över dagen. Mannen för att fortsätta fixet med båten (det är alltid någon bil eller båt som ligger inne på garagesjukhuset för behandling) och jag ska lägga lite tlc på vår trädgård för att stävja ljungeltendenser . Det har ju vuxit något ohemuliskt i värmen och regnet. 

Sedan tänker jag ta med symaskinen till ön. Har några diy-planer på gång, i regnet.....

Utsikt från en altan sommaren (?) 2015

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...