2 juli 2015

Raggsocksfria dagar

Jag är inne i min första semestervecka och, kära vänner, det går definitivt att överleva detta. Det har varit dagar som varit molniga och dagar med kallare väder. MEN, det övervägande vädret har varit SOLIGT och VARMT. Sug på den karamellen!

Brasses "grå grå grå" har varit det som gällt hösten, vintern och våren (och en bit av sommaren) med ett tillägg av "kallt kallt kallt", så nu är det så underbart. Jag är ju ingen solbadare, av olika anledningar, men njuter av soliga raggsocksfria dagar. 

Utsikten från huset är det INGET fel på


Vi är på ön och det har varit snygga-till-och fix hittills. Klippa gräs, rensa jordgubbsland, tvätta, fixa... Men det går ju så mycket lättare när vädret bjuder på sig själv. Och resten av dagen kan man sitta på bryggan, dricka något kallt och läsa en bok. Kan man ha det bättre? En taverna i Spanien? Tror inte det, det här slår allt.

Ett glas kylt på bryggan

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...