11 juli 2015

Rena rama zoo (fast utan inträde)

När man sitter på verandan på ön eller tar en promenad så händer det ofta att man träffar på eller ser vilda djur. Värsta Kolmården, fast utan tigrarna och stressade barnfamiljer.

Den här semestern har två harar dykt upp, tillsammans eller en och en. De kommer skuttande, sätter sig ner, tittar sig omkring, äter lite gräs och skuttar vidare.

Skogshare. Bild: Jägareförbundet.
En rådjursbock har också kommit förbi den här sommaren. Han har samma upplägg som hararna och lika försiktig.



Vi har vildmink på ön, med de ser man mer sporadiskt.



Det händer även att man ser älgarna simma till och från grannön, men det är ett tag sedan och händer inte så ofta på sommaren, mer på vår och höst.

För övrigt håller fåglarna serenader dag och natt....

Koltrasten, en klar favorit
Mygg? Inte ännu. Å andra sidan gillar de inte mig. Ibland är det bra tt bli dissad :-)

(Tyvärr har jag inga egna bilder på våra vänner, men jag lånar.)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...