17 juli 2011

Jag älskar att bli överraskad

Jag är en trygghetsknarkare och en vanemänniska. Men trots det så älskar jag att bli överraskad, att lära mig nya saker och få mina fördomar kraschade. 

Det sistnämnda hände på en av mina "morgonpromenader", dvs min runda hos mina favoritbloggare. Elsa Billgren skrev om sin mor, konstnären Helene Billgren. Jag har sett några tavlor av henne och de har inte berört mig. Nu är det slut på det. Efter att läst detta hos Elsa, så hamnade jag på Helene Billgrens hemsida. Enough...där hittade jag denna:

"Sad song" Helene Billgren
Underbar!
...och denna:

"Secondhandlife" Helene Billgren
Tack för min nya upptäckt.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...