5 juli 2011

"Morgonpromenaden"

Varje morgon tar jag en morgonpromenad i min laptop.
Jag börjar med att läsa nyheter.
Jag kollar mailen.
Jag läser och uppdaterar Facebook.

Sedan blir det en tur bland nya och gamla favoriter. De kan sätta tonen för hela dagen. Gemensamt för mina favoriter är att de KAN skriva. De har ett utvecklat språk med en egen stil. DET tycker jag om. De har kloka tankar som inte är dagsländor utan väl underbyggda.

Underbara Clara är en mycket klok ung kvinna som har väl underbyggda åsikter och en livsstil som jag gillar.
Trendenser gör mig uppdaterad och ger mig mycket vackert.
TuvaMinnaLinn har det mesta av det bästa: vackra vintagekläder, djuplodande inlägg som bygger på egen erfarenhet och fantastiska fotografier.
I "Livet i Grundtjärn"  skriver Jonna som vågade ta steget att leva det liv hon ville leva. En modig tjej och en mycket duktig fotograf. Titta här så förstår ni.

...och alla är kvinnor. Varför blev det så? Det är väl inte svårare än att jag kan relatera till dem och det de skriver om. Ok, jag ger er en sista favorit, men han (ja, det är en han!) läser jag med längre intervaller. Sweet Paul. Han kan det mesta från mat till att dekorera och inreda. Läs senaste numret av hans Sweet Paul Magazine. Fest för både öga och gom. 


Morgonpromenerar ni också?

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...