11 juli 2011

Snart ÄR det semester

Jag hade ju lite bråttom när jag började räkna ner inför semestern. Beror kanske på ett lätt behov av ledighet. (*host* detta var en klar underdrift)

När man googlar "vacation" kommer bilder som dessa fram:


Låååånga sandstränder med palmer, italienska utsikter, Thailand, hängmatta o.s.v. 

Underbart, men jag kommer att sitta i en solstol på vår egen brygga i den svenska skärgården och det, kära vänner, slår det mesta. Addera min familj, något kallt att dricka, en god bok, ett bra parasoll och en sol som värmer lagom och ingenting mer finns att tillägga.....

...mer än att det är fantastiskt att sitta på bryggan och se solen gå ner.



...mig är det minst synd om, eller hur? :-)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...