15 juli 2011

*tatattadaratada* I´m singing in the rain, I´m singing in the rain...

Ett stilla regn faller utanför frukostbordet. Just det. Regn. Det är första semesterdagen. Då. Regnar. Det. 

Fast det förtar inte den härliga känslan att fyra veckors ledighet (med vissa undantag, men de låtsas vi inte om just nu) ligger framför mig. Det finns så mycket härligt att göra ändå:

Skjutsa dottern, som ska flyga till Frankrike (precis...Frankrike. Sol, folks. Jag är inte ett dugg avundsjuk...grrr). 
Skriva fakturor ("Vänta, vänta, hade du inte semester? Jo, från mitt ena jobb.")
Fixa i ordning mitt arbetsrum (ser fram emot att få börja skapa där). 
Jag hade ju tänkt klippa gräset, men det blev ju, som sagt, inställt. 
En bokhög väntar...
Sommarstället på ön väntar också. Men det får vänta några dagar till och det beror, faktiskt inte, på vädret. Men DET ska bli skönt att åka dit. Man kopplar av på ett annat sätt än hemma. Kommer bara solen fram så blir det brygghäng!

Ett annat brygga, Smögenbryggan, där vi hängt en hel del genom åren. Dit kommer vi INTE i år...
 Läs mer om Smögenbryggan här och Smögen Offshore Race (en av orsakerna till att vi varit mycket i Smögen genom åren.) Se den tävlingen om ni kan.
 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...