2 oktober 2011

En vecka sedan

..som jag senast var inne på bloggen och meddelade världen mina iakttagelser. Lusten har inte funnits där och vad ska man skriva om? Det bör ju vara någonting intressant, eller?

Så nu skriver jag om bokollon. Just det. Mycket intressant. 

Jag har nämligen krattat massor, och då menar jag MASSOR av bokollon. Vi har ett bokträd som är av den större modellen och bara att den växer här i Uppland är en saga i sig. Nu har den släppt ifrån sig alla frön (bokollon) i mängder. Så det är bara att fatta krattan och räfsa ihop dem, samt transportera till lämplig närliggande kompost. Huga! Men nu är det gjort. 


Sedan har vi rest en ny flaggstång. 

Vad har ni gjort i helgen?

Translate: This weekend I took care of tons of seed from our beechtree. A lot! We also put up a new flag pole. How´s your weekend been?

.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...