8 oktober 2011

Infall, stunder och länkar

I går kväll blev mannen och jag bjudna på middag och tunnbad, i den ordningen. Först en god middag och sedan bad i den varma vedeldade tunnan. Hur mysigt som helst att sitta i mörkret i den goda värmen, se månen som speglade sig i havet, ett gott glas vin till hands och, som alltid, härligt snack om allt och inget. Tack, familjen E!

....and so it begins! Melodifestivalen är ju en av mina käpphästar och även där görs det Jurholtare. En del webbbidrag har diskats, med all rätt. Regler är regler.

Ett viktigt blogg"krig" har i veckan passerat revy. Sanna Lundell har samlat åsikslänkar , en masse. Jag kan förstå Blondinbellas tanke bakom utfallet mot Quetzala Blanco, men det bar käpprätt åt skogen. Ja, jag har ett ansvar för det jag skriver, men det är så viktigt i denna så välsminkade zerokropparnas era att visa människans olika sidor och tillkortakommanden. PUNKT.

I dag blir det utejobb. Hoppas det blir varmare, just nu är det bara 3 grader. Men det är väl ingenting som inte varma kläder rår på. Jag ska börja med att plocka de resterande sommaräpplena. Det blir en äppelpaj till middag, sedan fryser jag resten i skalade klyftor för senare kulinariska övningar. 

Recept: arla.se

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...