18 februari 2012

Deltävling Leksand

Så var det dags igen. Denna gång i Dalarna.

Molly direkt till Globen: helt rätt.
Young Blood till Andra chansen: ok.
Andreas Johnson till Andra chansen: näääääääääää.
Ranelid & Ranelid direkt till Globen: nja.....



Mina betyg den här gången:

Young Blood – Young Blood
Killarna sjunger Kempe, en riktig Kempe, dvs vi kan sjunga med efter en vers och en refräng.
3 paljetter av 10

I mina drömmar  – Maria BenHajji
Webjokern.  Jaha……………..nog pratat om den.
1 paljett av 10

Förlåt mig – Mattias Andreasson
Du behöver inte be om ursäkt. Du sjunger bra, låten är helt ok, numret är ok. Määän det släpper aldrig och den skulle nog sjungits av Danny.
4 paljetter av 10

Just a little bit – Love Generation
Red One & Co skriver…..en ordinär discolåt, inte mer.
3 paljetter av 10

Sanningen – Carolina Perez Wallin
Vill gärna tycka om, men det blir inte riktigt så att jag gör det.  Spröda röster ska sjunga något stillsammare. Sorry.
3 paljetter av 10

Lovelight  – Andreas Johnson
Får börja med att säga att Andreas är en av mina stora favoriter. I och utanför Mellon. Sedan fortsätter jag med att konstatera att han levererar, som vanligt. Bäst hittills!
7 paljetter av 10

Why am I crying – Molly Sanden
1.Molly KAN sjunga. 2. Låten lyfter inte riktigt, men håller ändå på grund av 1. Molly KAN sjunga.
6 paljett av 10

Mirakel – Björn Ranelid feat. Sara Li
Ranelid rockar.  Så är det bara.
4 paljetter av 10

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...