3 februari 2012

Puder, folks och jag är INTE bitter

Synd på så fina karameller, jag menar pudersnö, att den inte skidas på av undertecknad. Det blir annat färdmedel. :-)  Efter frukost blir det snöskottning. Snön är så fluffig att det är ett relativt lätt jobb.

I kväll ska mannen och undertecknad gå på Cirkus, d.v.s. Cirkus på Djurgården Stockholm. I julklapp fick vi nämligen biljetter av barnen till Robert Gustafssons jubileumsrevy. Det ska bli så kul, ser verkligen fram emot det. Att skratta är bra för både själ och hjärta och Robert Gustafsson är en gemensam favorit. 


I morgon kväll går startskottet för året Melodifestival.  Förra året sa jag att jag har väl aldrig varit så dåligt förberedd som då, men detta år är värre. Livet har. så att säga, varit fyllt med lite annat att tänka på. Vet inte stort sett inte mer än att min favorit, båda utanför och innanför mello ramarna, Ms Perelli ska medverka. Fast i morgon så är det andra som gäller och jag kommer sitta parkerad i tv-soffan, var så säkra. Efter lite smyglyssning på SVT:s hemsida så är mina favoriter, just nu, The Moniker och Loreen (naturligtvis, underbar sångerska). Men man vet aldrig...

Bild från repet

Transl: The snow keeps coming and it´s all powder.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...