4 februari 2012

Mello. avdelning Växsjö

Så var första deltävlingen avslutad. Här är mina poäng (paljetter):

Sean Banan ”Jean den förste Banan”:
Ett medryckande ingenting fylld av konfetti och bananer.
1 paljett av 10

Abalone Dots ”På väg”:
Välsjunget, välmusicerat, vackert. Den kommer att vinna i längden, men inte här.
5 paljetter av 10

The Moniker ”I want to be Chris Isaac”:
Hört det förr. Tyvärr.
3 paljetter av 10

Afro-Dite  “The boys can dance”:
Så här ska en schlagerslipsten dras. Inte nytt, men makes me so happy. (Snygga stassar…)
7 paljetter av 10

Dead by April ”Mystery”:
Hur-man-klämmer-in-så-mycket-av-lite-av-varje-på-tre-minuter och addar med rock. Inte my cup of tea.
2 paljetter av 10

Marie Serneholt ”Salt and peppar”:
Börjar bra, men sedan blir det…mja, vet inte. Lite tjatig, kommer att fastna. Men Marie sjunger bättre än någonsin.
4 paljetter av 10

Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern ”Jag reser mig igen”:
Thorsten Flinck, jag säger bara, Thorsten Flinck. Han levererar i gammal god dramatisk stil. Bättre än förväntat.
5 paljetter av 10

Loreen ”Euphoria”:
En favvis, i och utanför Mellon. Sjunger som ingen annan. Här är det bra, men inte en tiopoängare.
8 paljetter av 10

Programmet i sig:
7 paljetter av 10.
(10 till Sarah.)

 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...