7 februari 2012

Ett steg i rätt riktning

I dag börjar jag en utbildning på SIS, Swedish Standard Institute. Ska bli intressant och spännande och ser verkligen fram emot att få konfirmera mina kunskaper och lära mig nytt. Utbildningen är ett steg i riktningen mot ett nytt jobb.

I helgen hann jag nästan sy färdigt en kjol. Nästan. Tiden räcker inte riktigt till just nu. Det är mycket jobb i min man och min sons företag just nu. Men resultatet kommer bli bra, tro mig. Kjolen ligger och väntar på mig och till helgen blir den klar.

På torsdag är det det, officiellt, den sista arbetsdagen på mitt (då f.d.) jobb. Det innebär besök på arbetsförmedlingen på fredag. So it begins... Men jag har lite andra planer än att snurra runt i systemet for ever. Återkommer till det.

Annars så är det värmebölja ;-) -7,8. Vackert ute, snön lägger ett förlåtande täcke över verkligheten.

...och så har vi skrivit ett säljkontrakt på vårt Båtsmanstorp. Så skönt. Och det absolut bästa är att de som är de nya ägarna verkligen uppskattar torpet och vår restauration. Så bra det känns att nya barn får springa på gräsmattan och plocka äpplen och  vinbär.

Minnen från försommaren på Båtsmanstorpet: persisk syren

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...