6 juni 2012

Nationaldagen

Att tänka på i dag, nationaldagen
jag är glad att jag får säga vad jag tycker högt utan att riskera att fängslas och jag får rösta i allmänna val. Vi är synnerligen bortskämda i detta land med allt möjligt, men vi bör vara mer försiktiga om det öppna ordet och sinnet. Inskränkhet, fördomar och munkavle ska inte få fot här, ingen dag på året.
 ....sedan finns det mycket annat övrigt att önska vad gäller vår välfärd, men det tar vi en annan dag. 
Vi firade nationaldagen på ön. Det blommade fantastiskt. Det gäller att njuta medan man kan. Önskar er en bra fortsättning med bilder på härligheten:

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...