3 juni 2012

Rotblöta

Så gick en vecka. Så fort går tiden, den bara springer förbi. 

Vad har hänt? Jag har städat, rensat papper, klippt gräs. Jag hann klippa 2/3 av trädgården innan rotblötan ramlade ner från himlen. Det har regnat halva torsdagen och hela fredagen och lördagen. Nu är utsikten från frukostbordet lite mindre blött. Solen kämpar för att hålla undan molnen. 

Men framför allt har det varit kallt. Det var i vintras jag frös så som jag gjort den här veckan. Tjocka tröjor anbefalles. Jag har varit orolig för mina nyplanterade pelargonier, men de har stått pall.




Dagens agenda? Hänga tavlor i mitt nystädade arbetsrum. Jag har kommit fram till att jag ska framkalla några av mina foton och rama in. Så helt klart kommer det inte att bli. 

...annars är det jobbsök som gäller, varje dag....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...